V IB-CADDY forumu je v prispevku »Vstavljanje matic v kos tiskan z Mark Two tiskalnikom« (viewtopic.php?f=20&t=785) opisan postopek tiskanja kosa v katerega se vstavi matice za privitje vijakov. V tem prispevku bomo opisali postopek modeliranja kosa, ki se je tiskal.
Začeli smo z merjenjem matic, da smo pridobili velikost lukenj za matice. Uporabili smo matice M10, M8, M6 in M5.
Slika 1: Izmerjene velikosti matic.
Sledila je izdelava osnovne skice, na zgornji ravnini, okoli katere se je nato gradil kos. V tej skici so tri črte z razmakom 120° in dolžino 35mm. V sredini skice se bo nahajala matica M10, ostale matice pa se bodo nahajale na končnih točkah črt.
Slika 2: Osnovna skica.
Na zgornji ravnini se je izdelala nova skica ki je vsebovala velikosti matic z dodano toleranco 0,12 mm (0,06 mm na vsaki strani). Velikost luknje za M10 matico je torej 16,87 mm kar je enako 16,75 mm + 0,12 mm (velikost matice + toleranca). Okoli šestkotnikov je bil orisan krog. Orisan krog se je nato še zamaknil za 4 mm, da smo dobili zunanjo steno stebra.
Slika 3: Skica osnovnih stebrov.
To skico se je nato raztegnilo v 3D prostor s funkcijo »Extruded Boss/Base« v globino 14 mm.
Slika 4: Osnovni stebri.
Telesa osnovnih stebrov je bilo sedaj potrebno povezati. Za to se je izrisala nova skica na zgornji ravnini, kjer se je narisal obris spodnje plošče. Celotna skica je sestavljena le iz lokov in krožnic. S funkcijo »Convert Entities« so se obrisali obodi zunanjih stebrov. Okoli osrednjega stebra se je izrisala konstrukcijska krožnica premera 32 mm. Sosednji zunanji stebri so se nato povezali z loki. Ti loki so se postavili tangentno na krožnice na obodih stebrov in na osrednjo konstrukcijsko krožnico. Preostale dele krožnic na notranji strani zunanjih krogov smo odstranili s »Trim« funkcijo.
Slika 5: Skica za povezovanje osnovnih stebrov.
Iz novonastale skice smo izdelali 3D strukturo debeline 3 mm, ki je povezala vse stebre.
Slika 6: Osnovni stebri z povezovalno osnovno ploščo.
Osnovne stebre smo povezali tudi z rebri. Za izdelavo reber smo uporabili SOLIDWORKS funkcijo »Rib«. Za uporabo te funkcije je potrebno z linijo v skici definirati kje se bo rebro nahajalo. V funkciji za rebro smo tudi definirali, da bodo rebra debela 3 mm.
Slika 7: Kos z dodanimi rebri.
Ker nismo želeli imeti ravnih reber, smo na le-teh izdelali tudi izreze na vrhu. Izrezi so bili krožni. Skico za izrez smo postavili na stransko ploskev rebra in vanjo izrisali krožnico, ki definira izrez.
Slika 8: Skica izreza na rebru.
Slika 9: Izrez na rebru.
Če bi bile matice na obodu enake, bi lahko izrez s »Circular pattern« funkcijo razmnožili na ostale krake kosa. Ker temu ni tako (vsak izrez je drugačen), moramo narediti še dve skici in izreza na vsakem kraku.
2,25 mm pod zgornjo površino kosa smo definirali novo ravnino na kateri bomo definirali novo skico za izrez lukenj za matice.
Slika 10: Ravnina za skico za izrez.
Na novi ravnini je potrebno narediti skico, ki definira obliko lukenj. Oblike lukenj smo preslikali iz druge skice s funkcijo »Convert Entities«.
Slika 11: Skica za izreze lukenj za matice.
Slika 12: Prerezni pogled, ki prikazuje izreze lukenj za matice.
Na vrhu kosa je bilo potrebno narediti še skico za izrez lukenj za vijake. Za M10 luknjo smo izrisali krožnico s premerom 10,5 mm, za M8 krožnico 8,5 mm itd.
Slika 13: Skica za izreze za vijake.
Slika 14: Izrezi za vijake.
Z orodjem »Fillet« se na koncu dodajo le še posnetja, da odstranimo ostre robove.
Slika 15: Končan kos z posnetji.
Kos v formatu SLDPRT iz verzije SOLIDWORKS 2016 si lahko prenesete na dnu prispevka.
Postopek izdelave 3D modela za tiskanje v SOLIDWORKS 2016
Postopek izdelave 3D modela za tiskanje v SOLIDWORKS 2016
- Priponke
-
- kos z maticami.zip
- (937.49 KiB) Prenešeno 550 krat