Kako čim bolje odstraniti podpore iz modela natisnjenega na Form2 3D tiskalnikih?

Odgovori
caddy
Prispevkov: 419
Pridružen: 03 Mar 2014, 12:55

Kako čim bolje odstraniti podpore iz modela natisnjenega na Form2 3D tiskalnikih?

Odgovor Napisal/-a caddy » 22 Nov 2017, 12:15

Kako nastavimo print na Form2 3D tiskalnikih, da bo vidnih čim manj pikic oz. vdolbin (ali izboklin) zaradi podpornih stebrov na izdelku? Kako odstraniti model iz plošče na čim bolj eleganten način, da se model čim manj lomi ter da se platforma čim manj obrabi?
jvovk
Site Admin
Prispevkov: 7
Pridružen: 22 Sep 2017, 13:54

Re: Kako čim bolje odstraniti podpore iz modela natisnjenega na Form2 3D tiskalnikih?

Odgovor Napisal/-a jvovk » 22 Nov 2017, 12:20

Velikost nastalih vdolbin je odvisna v glavnem od nastavitve ‘’Point Size’’ v programu PreForm (glejte spodnjo sliko). Manjša kot bo vrednost v polju ‘’Point Size’’, manjša bo nastala vdolbina kot posledica odstranjenih podpor.

Slika

Če boste nastavili manjši ‘’Point Size’’ priporočamo, da takrat nastavite večje število podpor (‘’Density’’) ter da jih še sami ročno dodate po potrebi (v programu PreForm). Nadalje, izogibajte se nastavljanju podpor na ostre robove, s tem, da jih sami premaknete stran od posameznega ostrega robu (točka kontakta mora še vedno ostati v bližini roba, vendar ne na robu). S tem se izognete krušenju robov, ki je lahko bolj izrazito kot na drugih območjih na posameznem kosu.
Samim vdolbinam se ni moč izogniti, se jih pa da zmanjšati po zgoraj opisanih priporočilih. Vsak kos je po odstranitvi podpor seveda potrebno do konca zbrusiti, da do konca odstranimo vdolbine. Priporočeno je uporabljati brusni papir od zrnatosti 1000 navzgor. Lahko uporabite tudi bolj grob brusni papir, vendar obstaja možnost, da boste opraskali površino. Podporo pa lahko tudi odstranite nekoliko nižje od točke kontakta z modelom, ter preostanek pobrusite. Pri odstranjevanju podpor je potrebno uporabljati ustrezno opremo (npr. klešče, samo z rokami oz. prsti ni priporočljivo odstranjevati podpor).
Kar zadeva odstranjevanja modelov iz plošče (glej spodnjo sliko): z orodjem gremo pod prvo plast (t.i. temelj podpor), ter ga relativno rahlo zavrtimo za 45°, dokler ne začutimo, da model nekoliko odstopi od površine. Nato postopek ponovimo za celotni obseg prve plasti podpore, dokler ne odstopi celoten model od površine. Včasih se bo še vedno zgodilo, da se del podpore odlomi. Tudi površina plošče se bo čez čas obrabila, vendar lahko njeno obrabo zmanjšamo s previdnim odstranjevanjem podpor.

Slika
Odgovori